dinsdag 22 maart 2016

Belgische blogvriendinnen en matroesjka's

Vanmorgen wilde ik al een post plaatsen maar uiteindelijk had ik er geen zin in.
Zo vreselijk wat er in België gebeurd is.
Mijn gedachten waren gelijk bij onze blogvriendinnen in België.
Is het goed met iedereen? Van een aantal zag ik iets voorbij komen op IG, gelukkig!
Ik mocht er een heel aantal ontmoeten bij de Picknick vorig jaar;

We denken aan jullie en leven met jullie mee! 
Ik hoop en bid dat alles goed met jullie is...
Maar vandaag plaats ik toch een post.
Een beetje afleiding en we gaan uiteindelijk door!
(Wat moeten we anders....)

Afgelopen zaterdag was er hier in het dorp een rommelmarkt bij de
plaatselijke muziekvereniging. Nu hoorde ik van een vriendin, die van de blog blauwenzo
dat zij zou gaan helpen. Ik dacht ha, kansje...
Dus ik appte of ze ook matroesjka's had gespot!
En dat was zo. ;-))
Dus ze heeft ze voor me achter gehouden. 
Tadaaah;

Wat een leuk stel he? 
Ik dacht dat deze beschadigd was maar nee het is een mannetje met een snor! ;-))

Ze had 2 setjes voor me. Over deze twijfelde ik maar ik mocht ze samen 
voor 2 euro meenemen. Dat deed ik dus maar.
Dit is een setje van de IKEA.
Ik had hem niet helemaal bekeken en hij bleek niet volledig.

En ik denk dat de kleine door een hond te pakken is genomen. ;-))
Ik denk dat ik dit setje weer weg doe. (Lees kliko)

Op dezelfde rommelmarkt vond ik tussen de kerstspullen deze mannen,
Tja die moesten ook maar mee, hoort bij de verzameling!

Dit is tot nu de verzameling, ik word er wel blij van. jij?

26 opmerkingen:

  1. Ja, daar word ik ook wel blij van! De nieuwe set met snorremans is vooral heel leuk :-).
    En ook nog kerstmannen; echt leuk!!
    Gelukkig kunnen en mogen we blij zijn; met leuke vondsten en de dingen die we maken. Laten we niet een paar gekken de macht geven om onze blijdschap om het gewone leven en mooie dingen te bederven!!
    Heel fijn dat je al goede berichten van de blogvriendinnen in België had!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een nare dag is het vandaag, al die verschrikkelijke beelden op tv maar ook al die hatelijke opmerkingen die je overal leest en hoort!
    Gelukkig zijn je blogvriendinnen ongedeerd.

    Je verzameling begint al een echte verzameling te worden, erg leuk!
    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. rare dag en inderdaad laten we vooral de geluksmomenten koesteren en beschrijven en hopen dat iedereen ongedeerd is.....En veel sterkte voor een ieder die het nodig heeft...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Terwijl de kleinzoon leven in de brouwerij bracht, geluisterd naar de vreselijke nieuwsberichten. Rare dag vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het was een moeilijke dag vandaag!
    Je matroesjka's worden al een hele verzameling. Ik vind ze zelf ook heel leuk!
    Leuk dat Marga even de moeite nam om ze voor je te bewaren.
    En fijn dat onze Belgische blogvriendinnen ongedeerd zijn!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, heb ik je "rommel" verkocht, sorry!! (ik had ze niet uitelkaar gehaald, baalde al genoeg dat die andere 3 al weg waren) maar vergeleken bij al het vreselijks wat er in Belgie is gebeurd is dit niet zo erg toch? (blijf wel voor je kijken).
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft niets hoor ik had zelf ook kunnen kijken, ik had zeker al 2 euro voor die andere over! ;-))

      Verwijderen
  7. Lief van je om deze foto te plaatsen van de picknick. Doet deugd na zo'n verschrikkelijke dag. Mijn man en ik zouden deze middag een vlucht nemen vanuit Brussel naar Spanje. We zijn veilig thuis, onze gedachten zijn bij de vele slachtoffers.
    Groetjes, Martine Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o dus jullie reis gaat helemaal niet door?

      Verwijderen
    2. Ontzettend vervelend van jullie reis, maar ik ben blij dat jullie veilig thuis zijn xxx

      Verwijderen
    3. Wat vervelend maar wel fijn om te horen dat jullie oké zijn! Xx

      Verwijderen
  8. Wat moeilijk allemaal, we willen genieten van de gewone dingen maar worden stilgezet bij zulke ernstige dingen.
    Ik vind je verzameling super leuk. Je hebt echt een koopje want nieuw kosten die dingen toch al gauw 10,00 en meer.
    Ik zie ze trouwens nooit op een rommelmarkt of krinloopwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geschreven lieve Esther.
    Wat is snorremans gaaf! Ik zie het nu; zijn taak is vrolijkheid en humor te brengen in moeilijke tijden. Maar pas wel op je drankvoorraad, zijn oogjes twinkelen van ondeugd!
    Liefs,
    Sandra
    P.S. Neeeee, geen kliko! Zijn het geen mooie alternatieve verjaardagsverpakkingen/envelopjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had ik zelf ook al bedacht, leuk om geld in te doen ofzo. Maar voor de blog klonk kliko fijn! Hihi xx

      Verwijderen
  10. Die kerstmannen, super mooi. Wat fijn voor je, echt een aanvulling op je verzameling :)
    Bidden voor de slachtoffers en hun familie doe ik ook :(
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, wat erg he! Ik lees net net blog van Teunie van Eenvoudig leven. Haar man was 20 min voor die tijd op de plek van de aanslag. Dan komt het wel heel dichtbij.
    Wat een mooie verzameling!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat we allemaal van slag waren gisteren, door wat er gebeurde in Brussel. Hoe vreselijk is dat toch, dat dat maar door gaat... In gedachten bij alle mensen daar...
    Wat wordt je verzameling matroeska's mooi zeg, en die kerstmannen zijn wel heel bijzonder denk ik. Super leuk.
    Heel fijne woensdag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is extra schrikken als je mensen kent die er wonen en ben je met je gedachten bij hen.
    Zulke matroesjka's blijven leuk. Misschien tref je van de ikea nog een keer een gaaf setje.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja wat een schok was dat gisteren en waarom? Zoveel onschuldige mensen.
    Mooie matroeska's. Het wordt weer een mooie verzameling.


    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk, zo'n verzameling. Heerlijk om gericht te kunnen zoeken op rommelmarkten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat je aan me dacht dinsdag. Je was de eerste. Nadien kwam er nog reactie van twee blogvriendinnen. Hoe afschuwelijk deze dag ook was en hoe onwerkelijk en niet te vatten alles was, zo echt en dichtbij en warm voelde blogland aan. Dankjewel daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lief dat je aan ons Belgen dacht Pippaatje... Ik ben er nog steeds stil van... we kennen mensen die net ontsnapten aan het drama (ik lees hierboven van Martine dat het bij hen ook niet veel gescheeld heeft...pfff) en de echtgenoot heeft een leerling onder de zwaar gekwetsten. Het komt zo vies dichtbij... Niet te vatten dit zinloos geweld.En ik wil het niet maar toch sijpelt de angst en de ongerustheid binnen. Daartegen moeten we ons met alle moeite verzetten... Moeilijk deze week!
    Alvast toch een vrolijk Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Neee die gooi je toch niet in de klikooo...ik vind dat het ook wel iets heeft zo'n onafsetje en die anderen zijn toch mooiii. Ik vind het een geweldig leuke verzameling, love it zoals ze er gezellig bij staan. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen