dinsdag 5 januari 2016

IJzel......

Voor alle mensen die geen ijzel meemaken deze
dagen heb ik mijn fototoestel meegenomen tijdens mijn bosrondje met Pippa.
En ook voor de mensen die wel ijzel meemaken maar niet
van die ontzettende koude vingers willen krijgen omdat ze foto's maken. ;-))
Want het is hier echt heel koud! Zeker in de wind;



Pippa vind het fantastisch buiten!

 Schaatsen op de sloot zal het niet worden, maar schaatsen op straat dat kan prima!

Overal zit een dikke ijslaag;

Hihi, zie manlief ingepakt als een Eskimo!
Hij was heel stoer naar het werk gegaan maar ze hebben hem terug gestuurd.
Ik was zo blij dat ik vrij was! Ik zou gewoon moeten gaan. Dat kan niet anders.



En we zijn er nog niet, voor vanavond verwachten ze nog meer ijzel.
Alles ligt hier stil, scholen dicht, geen bussen enz enz


Maar wat is de natuur mooi en bijzonder he?





Wel jammer dat de zon niet schijnt dat zou de foto's nog  mooier maken;

Het raam van de auto, ik blijf lekker binnen de rest van de dag.
Beetje haken, beetje lezen, beetje Downton Abbey kijken...(De allerlaatste!)
Ach ijzel is zo gek nog niet. ;-))

25 opmerkingen:

  1. het is prachtig, dank je wel dat je ons laat meegenieten vanuit de warmte !
    voorzichtig zijn hoor !
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige plaatjes!! Maar het is inderdaad ijzig koud, mijn stijve vingers van de kou konden de camera gisteren niet meer bedienen! Knap dat jij de kou vandaag getrotseerd hebt en ons laat meegenieten van je ijsfoto's!
    Hier is manlief vandaag ook thuis van zijn werk, scholen dicht en geen verkeer, het is zelden zo rustig als vandaag!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's van de ijzel.
    Ik durfde mijn camera niet meenemen, was allang blij dat ik zelf op de been bleef.
    Kom je morgen op schaatsen??
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig ziet het er uit, dat wel!! Maar wat zullen er een hoop valpartijen zijn! De ziekenhuizen zullen wel overuren moeten draaien (als de werknemers er kunnen kome tenminste).
    Wel bizar: hier in het midden van het land is het 8 graden buiten. Wel een wat kille wind, maar daarover mogen we in de winter niet moeilijk doen :-))).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, maar uitkijken dus. En ik heb hier nog steeds mijn zomerjas aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op die manier wil ik ook ijzel! Maar hier nog liever even niet... ben weer aan de beurt voor het "buiten lesgeven". :-( 't Is hier miezerig maar gelukkig nog niet koud.
    Prachtige foto's maakte je...
    Ben aan het bijlezen in blogland : ik ben stikjaloers op je zeteltje. Zo mooi... ben verliefd op dat modelleke en de kleur is dan ook nog helemaal hip! Chique aankoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier is het net zo mooi. Zo jou auto ruit er uit ziet zag mijn tuimelraam er ook uit vanmorgen. Vanmiddag 2 km gewandeld, lekker rustig op de weg. Ik had spikes onder anders was het niet te doen ja op schaatsen dat wel. Maar voor de mensen die de deur uit moeten is het wel erg lastig. Half 8 vanmorgen zag ik hier een auto met een slakkegangetje langs glibberen, gewoon eng. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel voor de prachtfoto's.......
    Hier geen winter wel waterrrrrkoud
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, die foto's van de beijzelde bomen. Hier, in Bolsward, werd het in de loop van de morgen steeds beter. Gewon op de fiets naar de bibliotheek gegaan en en drukke uitlening gehad. Vanavond, toen ik naar huis fietste, hoorde ik de bomen ritselen in de wind. Heel bijzonder geluid!
    Nu maar afwachten wat er nog meer komt, vandaag was het al heel rustig op de weg. De scholen zijn hier vandaag ok dicht gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ongelooooofelijk!! Dankjewel voor je fotoreportage, razende reporter!
    Wel goed oppassen hè xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hier in het westen van Belgie is het 8graden ,zonnig maar fris windje,hopelijk komt het niet over naar hier want ik vind daar niks leuk aan(hou niet van de kou en winter,geef me maar de lente en herfst)ook al zijn zo'n foto's mooi,ik blijf liever binnen, knipoog!groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankjewel voor dit prachtige inkijkje in het noordelijke weer, prachtige foto's. Zo bizar, hier in het oosten is niks gevallen en het is dan zo bizar dat wij hier zelfs met de jas open liepen. Wat een verschil hè? Geweldig ook al die plaatjes die ik voorbij zag komen van kinderen die op straat schaatsen, dat vergeten ze hun hele leven niet meer haha
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's niet te bevatten hier in Bergen op Zoom West Brabant nog steeds geen winter, nog steeds geen wantjes op de fiets. Wel heerlijk haak weer bij jullie.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi gezicht, inderdaad heel anders dan hier waar geen vlokje of ijzeltje is gevallen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ijslaag!Ik zag heel wat beelden van schaatsende mensen op nieuwsfilmpjes op internet, bijzonder!
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super mooi, zo dichtbij en zo'n anders weerbeeld. Heel bijzonder, geniet lekker van het ontspannen thuisblijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oohh..prachtig!! Ik hoop dat wij hier in Den Haag ook nog een toetje gaan krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's heb je kunnen maken.
    De ijzel in Groningen was zelfs een hoofdpunt in het nieuws hier ('s morgens op de radio en 's avonds op tv). Maar oh zo koud, gelukkig had je vrij.
    Maak het gezellig binnen,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt dat je ons hier in het verre zuiden toch laat meegenieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. In de natuur is het prachtig om te zien!
    Ik vind het ook wel iets hebben, dat wij , die denken alles te kunnen, totaal lam gelegd worden door de weerselementen!
    Voor de kinderen nog een leuke verlenging van de vakantie. Het had wel wat om te zien dat er door de straten geschaatst werd.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Allereerst een mooi, gezond en gelukkig 2015! Voor mij in de Randstad is het bijna niet voor te stellen hoe koud en ijzig het bij jullie. Hier gelukkig alleen grijze luchten en regen. Het koude weer levert prachtige plaatjes op!

    Fijne avond.

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige foto's zeg. Daar kan ik zo van genieten.
    Ik wens je een fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zalig mooi! Laat het weten wanneer het nog eens zo ijzelt, dan plan ik een tripje naar het noorden. Ik verlang naar winter.
    Ik kreeg voor kerst van mijn zus seizoenen 3 en 4 van Downton Abbey. Ik kom dan ook uit een heerlijk Downton Abbey-bad: de seizoenen 1 tot en met 4 opnieuw bekeken en dan nog het laatste seizoen op TV. Alsof ik twee weken in een andere wereld vertoefde...

    BeantwoordenVerwijderen