woensdag 3 december 2014

Duitsland/kerstkrans.....

Afgelopen zaterdag gingen we met z'n allen naar Lingen, naar de kerstmarkt.
De kerstmarkt in Lingen is niet zo groot maar wel gezellig. Wij gaan eigenlijk elk jaar wel een keer naar Oldenburg maar daar hadden we nu niet zoveel zin in. We wilden wel een keer wat anders.


Hoe leuk is dat, een kerstcafé!!

Ik vind de huizen in Duitsland vaak zo mooi en sfeervol;


Prachtig toch? Ik zie trouwens ineens dat dochterlief onder in het hoekje staat. :-)

En toen zag ik dit in een winkel, hoe leuk is dat??

En deze;

Ik dacht, dat kan ik ook. We hebben onze grote krans (tijdelijk) weg gehaald uit de keuken dus die kon ik mooi gebruiken. Alvast de zolder op om kerstdingetjes te zoeken. Ik mocht van mezelf niet van alles nieuw kopen;

Tadaaaah, ja ik weet het, Sinterklaas moet nog komen en die is hier ook echt nog wel aanwezig maar ik kon het niet laten. Ik was maandag vrij en kon niet wachten;

 DE huisjes zitten er ook in;

Mooie oude hartjes die ik ooit op een rommelmarkt kocht;

Gezellig staat het, en het was best een klusje dus eigenlijk ben ik 
wel blij dat het al klaar is. ;-)

17 opmerkingen:

  1. Erg mooi. Je beleeft er vast meer plezier aan dan dat je er 1 had gekocht. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Esther !
    Je zelfgemaakte krans is mooi - die steekt kop en staart boven de Duitse kransen uit !! DE huisjes doen het 'm natuurlijk ;-)))... Nee, grapje, de combinatie van de ballen, de hertjes en de huisjes, in de typische "Pippa's Hus" kleur, maakt het gewoon af !!
    Ik zat in mijn laatste blogberichtje maar te zagen dat nergens de Kerstsfeer zo leuk is als in Engeland, nou blunder van formaat, even Duitsland vergeten... Daar kom ik zelden tot nooit, en 'n mens maakt dikwijls de fout alleen naar het bekende te kijken hé... (Ik zit veel in Engeland & Frankrijk, tsja, dan is Engeland winnaar met Kerst !). Maar Duitsland natuurlijk... Dé mooiste Kerstmarkten, en het meeste traditie...
    Ik denk dat ik eens een babbeltje moet doen met De Man om eens een dagje te gaan markten in Duitsland ;-))) !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, ik zag de krans al hangen zo net. Complimentjes.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vaak nog veel leuker dan gekocht, ja toch?!!! Kopen is zo makkelijk maar hier zit je eigen fantasie in. Die vakwerkhuizen zijn i.d.d. erg mooi.
    XXGon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je krans is geweldig geworden! Die kleuren zijn prachtig. En Lingen is eigenlijk helemaal niet zo ver weg... leuk uitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi geworden !
    De Kerstmarktinspiratie heeft gewerkt, echt heel knap!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk uitje zeg en de huizen zijn zeker mooi, net als in Oostenrijk daar kan ik ook van genieten.
    Leuk dat je dochter ook mee was.
    Nou je krans is goed gelukt en ook nog eens in jouw kleur ;-)
    Ik heb gisteren een eucalyptuskrans gemaakt, was ook blij dat die af was maar nu genieten we ervan ;-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's van de Duitse kerstsfeer... En volgens mij is jouw lievelingskleur toch echt wel blauw! ;-)
    Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gezellig daar en je krans is superleuk! Ik ga eens kijken om dat ook te doen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw!! Wat een super geslaagde kerstkrans! Mooier dan de kransen die jou inspireerden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker even over de grens, altijd leuk, zeker in de winter.
    Jouw krans mag er zijn hoor, heel leuk met al je mooie spulletjes.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die kleine kerstmarktjes zijn vaak nog het leukste weet ik uit ervaring. En de Duitsers kunnen er wat van he. De krans die jij hebt gemaakt zou zo in die winkel kunnen hangen, geweldig is ie! Mijn vingers jeuken ook, maar eerst nog Sinterklaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om even over de grens te gaan. Duitsland heeft wat dat betreft toch hele tradities.
    Je krans is heel mooi geworden. Ook omdat je hem in één (mooie) kleur hebt gehouden.
    Veel plezier met de Sinterklaas!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig zijn er mensen die dingen kant en klaar kopen.
    Zelf krijg ik veel meer energie van het maken van iets dat ik gezien heb. Gewoon met de spullen die ik heb.
    Mooie krans! Helemaal Pippa's hus stijl :-)
    Ik kreeg een automatisch bericht van DHL dat het pakket bij jullie buren is bezorgd gistermiddag.
    Ik hoop zo dat de inhoud nog heel is!!
    Fijne Sinterklaasavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O Hahaha ik lees nu je vroege mailtje.
    Top de stolp is binnen.
    En nog heel :-)
    En de hele fam. past eronder :-)
    Ik ben blij :-)
    Liefs Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gezellig die kerstmarkten. Lingen is van hieraf ook nog wel te doen. Leuke krans heb je gemaakt, vind hem zelfs nog mooier dan die uit de winkel. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen