dinsdag 22 april 2014

Creatieve dames

Ik hoop dat jullie allemaal fijne paasdagen hebben gehad?
Wij wel, ondanks dat ik het hele weekend moest werken.
Er bleef genoeg tijd over om; naar de kerk te gaan, 2 verjaardagen te vieren (bij iemand hoor, niet hier :)
Op een rommelmarkt te staan, te gourmetten, een beetje te haken en te fröbelen met servetten.
Dat fröbelen is voor ons feest. Je koopt een pakje servetten voor 1 euro en dan maar bloemen maken;

Knalroze, weer eens iets anders dan blauw!

Altijd leuk om te doen, super simpel en het resultaat is vrolijk, zonnig, bloemig.

Ja, je ziet het goed, op mijn deken.

Dochterlief is nog iets harder bezig geweest, zij heeft al een krans klaar, mooi is ie he?



11 opmerkingen:

  1. Oh, wat mooi, die krans! Die kleuren... Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, wat zijn jullie mooi bezig. Roze vind ik een mooi kleurtje, maar de blauwe krans is ook heel geslaagd!
    Fijn dat jullie goede dagen hebben gehad. Ik heb ook genoten!
    En dan maar weer een mooie week!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Ik wist niet dat servetten zulke leuke bloemen konden worden. Feest.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeeeeeel mooi!!!!!
    groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk zeg, vooral die roze, geweldig leuk ook om te doen.
    Je hebt de dagen goed besteed.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi. Hoe maak je ze? Bi jelkaar nemen en de punten afknippen en vastknopen? Zoiets, of heb ik het helemaal mis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je vouwt het servet uit en van de dichte kant scheur je een reep af, daarna vouw je het servet op als een harmonica en doe je een touwtje in het midden. Dan voorzichtig alle lagen vanelkaar halen.
      (Weet niet of het duidelijk is, anders even kijken op you tube.)

      Verwijderen
  7. Zo hee, wat een knutselproductiviteit bij jullie in huis; leuk!!!
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er leuk uit zeg!
    Liefs, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zijn die bloemen van servetten. Ik heb het gedaan met een hele groep meiden tijdens de jeugdweek van onze kerk. We hebben pompoms gemaakt. Dat is ook heel leuk met een supergaaf effect. Roze servetten worden pioenrozen en blauwe lijken net op hortensiabollen.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen